דירוג אתר וקידום אורגני - כל הגורמים

תחום קידום האתרים כיום הינו נרחב וכולל בתוכו הרבה ידע וכמו כן גורמים לדירוג אתר, בהתאם לחוקים והתקנות של גוגל על מקדמי האתרים להיות בתנועה מתמדת עם האתר אותו הם רוצים לקדם ולהביא אותו לתוצאות גבוהות יותר. לבעל האתר ומקדם האתר שלו עומדת מטרה ראשונית והיא לה

גורמים לדירוג אתר

תחום קידום האתרים כיום הינו נרחב וכולל בתוכו הרבה ידע וכמו כן גורמים לדירוג אתר, בהתאם לחוקים והתקנות של גוגל על מקדמי האתרים להיות בתנועה מתמדת עם האתר אותו הם רוצים לקדם ולהביא אותו לתוצאות גבוהות יותר.
לבעל האתר ומקדם האתר שלו עומדת מטרה ראשונית והיא להביא את האתר לראש תוצאות החיפוש בגוגל על מנת לחשוף את האתר לכמה שיותר משתמשים. מטרתו של גוגל כמנוע חיפוש היא לתת לגולשים את תוצאות החיפוש הרלוונטיות והאיכותיות ביותר עבור השאילתות שלהם.
מאידך, גוגל מגנה על עצמה בעזרת חוקים ותקנות כלפי האתרים כך שמי שמדורג בתוצאות הראשונות אכן צריך להיות שם על פי הגורמים לדירוג אתר. על כן יש לא מעט גורמים לדירוג אתר אשר עומדים בתקן הקשוח של גוגל  שכן על פי מחקרים שנעשו הובהר כי הגורמים לדירוג אתר הם דינמיים ומשתנים ובינהם ניתן לראות כי רלוונטיות של תוכן הפכה לבעל חשיבות גבוהה לעומת קישורים נכנסים שאיבדו מחשיבותם. 

מהם הגורמים לדירוג אתר

ניתן לראות שיש מגוון רחב של גורמים לדירוג אתר שמשפיעים על מיקום האתר שלנו  בתוצאות החיפוש של גוגל, החל מסוג השרת שבו הוא נמצא ומידת הזמינות שלו, דרך ההיסטוריה של כל דומיין ועד לחוזק של כל קישור. כולם גורמים אשר משפיעים על הרלוונטיות שלו בעיני גוגל ועל הבולטות שלו בכל תחום.
כמובן שלא נמנה כאן את כל הגורמים כי הרי בכל פעם נוספים על פי גוגל גורמים לדירוג אתר חדשים אך כן ננסה להתמקד בחשובים יותר.

                     ·כניסות ישירות - כמה משתמשים מ IP שונה הקליקו כניסה לאתר האינטרנט.

                     ·משך הזמן - בדיקת כמות הזמן בהו שהו המשתמשים באתר האינטרנט, בעמודים שדורגו במקומות גבוהים בתוצאות החיפוש נמצא שיעור נטישה נמוך יותר.

                     ·צפייה בעמודים- בכל פעם שמשתמש נכנס לאתר ישנה ספירה לכמה עמודים נכנס המשתמש  (כיום בממוצע כמות העמודים נעה בטווח של שלוש דפים).

                     ·אחוז הנטישה - מהי כמות המשתמשים שעוזבים את האתר מבלי להגיע לאן שרצו, כלומר, שיעור נטישה גבוה עשוי לסמן עבור גוגל שמדובר בעמוד שהתוכן שלו אינו רלוונטי, בעוד שיעור נטישה נמוך מעיד על מספר משתמשים גדול שנשאר באתר זמן מה על מנת לצרוך את התוכן הרי שיש בו ערך ורלוונטיות.

                     ·הפניית דומיין - סך כל הדומיינים המפנים לאתר שלנו.

                     ·קישורים - סך כל הקישורים הנמצאים באתרים אחרים שמאפשרים בלחיצת קליק הפנייה לאתר שלנו.

                     ·תוכן- אורכו של התוכן מהווה נתח לא קטן בגורמים לדירוג אתר שכן אורכו של התוכן צריך להיות מארוך מספיק אך לא מתיש, יש צורך להשקיע באיכות גבוהה, רלוונטיות ואופטימיזציה.

                     ·מילות מפתח - מילים המשתלבות בתוכן המוצג באתר מספיק פעמים שכן יהוו חשיפה לכמה שיותר משתמשים, שכן מילות מפתח הינו אחד היישומים הידוע ביותר של קידום אתרים טכני ועדיין נחשב לכלי יעיל.

לסיכום, לא תמיד ישנה האפשרות לנתח במאת האחוזים את האלגוריתם של גוגל שכן הוא אינו ידוע במלואו אבל קידום אתרים מקצועי כן יוכל לגעת במרבית מהפרמטרים של הגורמים לדירוג אתר ולהביא את האתר אל התוצאות הראשונות ולגרום לאתר גם להיות "חוקי" בעיני גוגל וגם ליצור חשיפה לקהלים הרחבים.