אופטימיזציה לאתרים

אופטימיזציה לאתרים המושג אופטימיזציה לאתרים התחיל כבר לפני כמעט 20 שנה ונראה כי זהו הכלי החשוב ביותר לגרום לאתרים שלכם להיות בראש הרשימה. חברת גוגל היא זו שבעצם יצרה את התחום והציבה חוקים ותקנות מאוד ברורים.

אופטימיזציה לאתרים

המושג אופטימיזציה לאתרים התחיל כבר לפני כמעט 20 שנה ונראה כי זהו הכלי החשוב ביותר לגרום לאתרים שלכם להיות בראש הרשימה. חברת גוגל היא זו שבעצם יצרה את התחום והציבה חוקים ותקנות מאוד ברורים.

אופטימזציה לאתרים היא בראש ובראשונה גורמת לקידום האתר ובעצם מתיחסת לראיה הכוללת של המשתמשים, כלומר, כשהגולש נכנס לאתר הוא חייב לראות איזשהוא עיניין שימשוך לו את העין ויגרום לו להמשיך לשוטט בין דפי האתר.

מערכת גוגל בנויה כך שרק העמוד הראשון בחיפוש הוא זה שנחשב ומעטים מהגולשים שממשיכים לחפש גם בעמוד השני או השלישי,מאחר ויש רק עשר תוצאות המוצגות  בעמוד הראשון, אנו צריכים לעמוד בדרישות גוגל על מנת להתברג לתוצאות המוצגות כבר בדף הראשון , משמע מכך החשיפה תהיה יותר גדולה וכמות הגולשים תהיה רבה יותר.

מהי אופטימיזציה לאתרים

על מנת להבין בכלל מהי אופטימיזציה לאתרים ואיך ניתן ליצור אותה וכיצד יש לבצע אותה, נסביר בקצרה למה זה חשוב ומי צריך את זה.

ראשית עולם קידום האתרים מתחלק לשניים, האחד זה האתר משמעותו והצגתו בפני גוגל, כאשר גוגל סורק את האתר הוא בודק על פי פרמטרים עד כמה האתר מותאם לחוקים שגוגל הציב ואיך האופטימיזציה לאתרים צריכה להיות, בסך הכול מאוד טכני, השני זה המסביב לאתר כלומר איך הגולשים רואים את האתר שלנו וזה המשמעות של אופטימיזציה לאתרים.

אופטימיזציה לאתרים נותן לאתר כוח קידום אורגני, הכוח הזה דוחף את דפי האתר למיקומים גבוהים יותר בחיפוש, מנוע החיפוש של גוגל מתעדכן ומעדכן את מאגר הנתונים שלו כל הזמן, ונמצא בסריקת אתרים מתמדת ומדובר כמובן על כל סוגי האתרים אתרי חדשות, אתרי נישה, אתרי תדמית, אתרי בלוג, אתרי רשתות חברתיות, אתרי מסחר וכו'. כך שכמות המידע שנמצאת ברשת גודלת כל הזמן.

על מנת שאתר יוכל להיחשף לקהל היעד שלו גוגל צריך להבין מה עיסוקו העיקרי של האתר ובעזרת זה לכוון גם לקהל היעד בעזרת הגדרת עמודי האתר, ביטוי מפתח נכונים ועוד.


איך עושים את זה?

כאמור, אופטימיזציה לאתרים מתחלקת לשני חלקים, החלק הראשון הוא תקנות וכללי גוגל עליהם כבר דיברנו והחלק השני הוא כיצד הגולש רואה אותנו, חשוב מאוד להשתמש ביצירתיות שלנו.

בבואנו ליצור אופטימיזציה לאתרים ראשית, אנו צריכים לבנות מערכת קישורים שהיציאה מהם אלינו תהיה בעזרת אתרים אחרים ככה בעצם ניצור את הרושם של מה אותם אתרים חושבים עלינו, שנית חשוב לא פחות מילות מפתח שכן בעזרת מילות המפתח הנכונות ניצור חיפוש רחב יותר ונגיש ליותר משתמשים, יחד עם זאת יש לשלב את מילות המפתח באופן "חכם" ולא מאולץ שכן גוגל לא ידע "לקרוא" את המאמר ומבחינתינו זה יהיה דף מבוזבז .

בעצם מה שאנו מנסים להסביר כאן הוא שאופטימיזציה לאתרים צריכה להתבצע בצורה דקדקנית שמהווה בסיס לעבודה והתאמה של האתר שיהיה מותאם ונגיש לגולשים.

הדגש יהיה בהגדרה מדוייקת של כותרות עמודי האתר ותיאורי העמודים, כותרות התוכן, הגדרות מדיה, קישורים פנימיים בין עמודי האתר, המראים לגוגל על היררכיה וחשיבות העמוד, מהירות טעינת האתר והתאמה לטלפונים ניידים.