אסטרטגיה שיווקית

בידי מנהל ישנם לא מעט כלים לשיווק החברה שלו, אסטרטגיה שיווקית היא הכלי החשוב ביותר. אסטרטגיה שיווקית היא גישה לטווח הארוך, המכוונת עתידית לתכנון עם המטרה הבסיסית להשיג יתרון תחרותי. כיום עולם העסקים בנוי מחברות רבות המתחרות זו בזו ועל כן על פלח שוק אחד יש

אסטרטגיה שיווקית

אסטרטגיה שיווקית מהי?

בידי מנהל ישנם לא מעט כלים לשיווק החברה שלו, אסטרטגיה שיווקית היא הכלי החשוב ביותר.
אסטרטגיה שיווקית היא גישה לטווח הארוך, המכוונת עתידית לתכנון עם המטרה הבסיסית להשיג יתרון תחרותי.
כיום עולם העסקים בנוי מחברות רבות המתחרות זו בזו ועל כן על פלח שוק אחד יש המון מתחרים, ההצלחה של אותה חברה תלויה בכמה משתנים  והעולם נמצא כל הזמן בתנועה, כלומר, בניית תוכנית של פרסום ושיווק צריכה להיות דינאמית המתאימה עצמה אל קהל הלקוחות וכמובן הצעות המתחרים.

מטרות החברה

כל עסק בהקמה בין אם הוא קטן או גדול מציב לעצמו את מטרות העל שלו ובין המטרות ניתן לראות את היעדים אליהם הוא רוצה להגיע, חשוב לציין שגם כשהעסק מבסס את עצמו והגיע למטרת העל שלו כאמור השוק משתנה ודינאמי ותמיד יקומו להם מטרות ויעדים חדשים.

לאחר שהגדרתם את המטרות יש לבנות תוכנית ממוקדת ומאורגנת באמצעות זמנים ויעדים ריאליים שלאחר השגתם ניתן להתקדם אל היעד הבא.

אסטרטגיה שיווקית הינה תפישת פעולה מוסכמת ורוחבית בארגון הנגזרת מהאסטרטגיה העסקית של הארגון ובאה לשרת אותה. האסטרטגיה השיווקית נכנסת לפעולה לאחר שאנו יודעים מהן מטרות החברה ותפקידה הוא להגדיר כיצד ננצח בשוק בו פועלת החברה ונפעל למימוש המטרות.


תוכנית שיווק ופרסום

כשאנחנו ניגשים לבנות את התוכנית השיווקית חשוב להבין כי דיאגנוסטיקה, גיבוש ועדיפות הינם מרכיבים קריטיים להצלחת התוכנית.
האסטרטגיה השיווקית תקבע איך נפעל להשיג את היעדים שלנו בדרך למטרות, המהות העיקרית של התוכנית השיווקית היא ליצור חשיפה למוצר או השירות  ללקוחות חדשים ו\או קיימים.

בתחילת בניית האסטרטגיה השיווקית חשוב להבין כי שיתוף הפעולה בין גורמי החברה לבין נותן השירות היא גורם מהותי שכן ההבנה של הצרכים היא הצעד הראשון בבניית תוכנית שיווקית שתענה על הצרכים של החברה.


אמצעי שיווק ופרסום

ישנם הרבה דרכים לפרסם מוצר או שירות, יש את הדרכים "המסורתיות" כמו פרסום עסקים בטלוויזיה או חלוקת פליירים שכידוע הנם דרכים בעלי עלויות גבוהות מאוד ואפקטיביות נמוכה מאוד אשר לא תענה   על הצרכים אותם החברה רוצה להשיג בדרך ליעד, וישנם הדרכים המתקדמות יותר ומותאמות לעולם המודרני בו אנו חיים באמצעות אסטרטגיות שיווק דיגיטלי אשר סביר להניח כי החשיפה לקהלים חדשים תהיה גדולה יותר, שיווק באינטרנט יכול להוביל אתכם במהירות אל היעדים והמטרות אשר הצבתם לעצמכם, וזאת לאור העובדה כי רוב הציבור משתמש באינטרנט שעות ארוכות ביום, המדיה האינטרנטית מהווה כלי לקבלת מידע, שירות או מוצרים בצורה הטובה והמהירה ביותר.

לסיכום בחירת שיטת השיווק במדיה האינטרנטית מובילה את החברה בצעדים גדולים יותר ואף נכונים יותר בדרך אל המטרות שלהם.